lördag 28 mars 2009

dreaming..

Hej, eller vad man säger.
Idag är en såndär långtråkig dag som man typ inte gör något. Det är ju förjävla skönt. Men man samlar på sig så mycket energi så att man typ skulle behöva springa runt hela borås. Men det orkar man ju inte göra...

Ibland önskar jag att jag hade varit ett lite mera aktivt barn, som i gamla dagar, då man va ute och red dagarna i ända, cyklade till dalsjöfors fram och tillbaka på en halvtimma. Städa ett helt stall på nolltid och allt såntdära så att man typ sov hur underbart bra som helst.
Nu är ju så inte fallet, men om man typ bara hade orkat skaffa sig en aktiv hobby!
Det är lite svårt när man jobbar olika tider varje dag och inte har någon struktur i sitt liv.
Rutin!! Jag vill ha rutin!
Nog tjatat om önskningar som inte kommer bli uppfyllda på ett tag.

Jag har grundmålat min lakanlåda idag, och i morron blir den knallorange. FÄRG!!
Fredrik verkar acceptera den rosa/orange drömmen jag har, iaf någorlunda=)
Grunden i vårat hem är ju i vilket fall svart/vit och jag är faktiskt väldigt nöjd.

I morses när jag såg på nyhetsmorgon, som jag förövrigt tycker är ett attraherande pogram så va det en gammal gubbe (som vanligt) som skrapade på en lott och vann femtontusen i månaden i tjugo år.
Skulle jag vinna det så skulle jag förtidspensionera min och göra en massa härliga saker, visserligen skulle jag inte komma så långt på femtontusen i månaden, men om man höjde summat till iaf tjugofemtusen i månaden så skulle jag ju garanterat klara mej bra=) till och med fredrik skulle nog kunna förtidspensionera sig med mej då=)

Gudars vad jag drömmer idag..

Dax att diskaaaaaa!!

/ Barbie

2 kommentarer:

Yarp sa...

men i morse på nyhetsmorgon var det ju en 18årig kille som skrapade fram 15000 i månaden i 15 år. eller det kanske var igår? nemen ja är helt säker på att var idag xD så alla har chans att vinna en slant.. tänk vad skönt det hade varit!

Marica sa...

tusan också! jag vill ju bli faster :D