tisdag 2 juni 2009

Hemskt!!

Gissa vad som hände mej när jag kom hem idag?
Jo, det va såhära.
Jag klev in i våran hall, och kände genast att jag inte var ensam. Jag kollade sakta runt i rummet, och min blick fortsatte ner på golvet. Och där, där va odjuret. En HEMSKT stor spindel, så stor och tjock att jag nästan kunde se håren på benen!!!
Jag hamnade självklart i chocktillstånd men vaknar snabbt igen då jag inser att den men snabba steg håller på att ta sig in i vårat sovrum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag blir helt handlingsförlamad av skräck och vet inte om jag ska börja gråta eller om jag ska ta tag i det hela. Hela min telefonlista till modiga personer svävar igenom mitt huvud men jag inser att ingen är nära nog att komma till min räddning. Jag sväljer alltså gråten som hotar överta mig, och utser första bästa mordvapen; tidningen som jag precis har tagit ur brevlådan som jag håller i min hand.
Jag samlar allt mitt mod, och slår den hårt, men missar tydligen för den springer ännu fortare och är nu jämte våran säng!! Innan min hysteriska panik tar över så slår jag den en gång till och trycker och trycker och tar i av all min kraft, och när jag sedan lyfter på tidningen är den väldigt platt men sprattlar lite med benen. Jag rusar fort som tusan in på toaletten och byter alla handdukar, för att jag har hört att någon hade en spindel på toa handuken när hon torkade ansiktet en gång, så nu är dom säkra, sedan sprang jag till soffan och satte mej här, framför datorn och frågan är om jag kommer våga röra mej ur fläcken innan min hjälte fredrik kommer komma hem...
En sak är ju säker med, och det är att lakanen i sängen ska definitivt bytas inna jag ens går in i sovrummet ikväll, och mordoffret ligger kvar där jag mördade den, och det tänker inte jag ta bort!!

Jag är alltså rädd för spindlar, någon som har fattat det?

/ Barbie

Inga kommentarer: