söndag 26 april 2009

Bubblor i badet.

Jag har pratat med min vän Helene i telefon i typ hundra år som vi alltid gör när vi får för oss att prata i telefon=) Det är alltid roligt att höra på hur hennes liv förändras. Radikalt skulle man kunna säga.

Från en sak till en annan så är det väl bäst att jag skriver upp tre böcker här som jag måååste läsa. Dom heter:
-Lingonstigen 114
-Som jag vill vara
-Mitt nya jag. Eller så va det " Mitt rätta jag".

Och just nu ska jag börja med den 5:e boken i Shopaholic serien, "En Shopaholic i väntans tider". Jag känner mej som någon slags boknörd. Fast det är jag väl i perioder med.

Ibland funderar jag på varför alla är så stressade för att dom inte kan fundera ut vad dom vill bli i sina liv!? Men då tänker jag såhära att varför ska allting bara kretsa om vad man ska bli, hur mycket man ska utbilda sig och hur mycket pengar man ska få resten av sitt liv? Jag orkar bara inte med det. Jag vill inte bli något, jag har absolut inga mål i mitt arbetsliv och jag vill självklart ha massor av pengar men inte så mycket att jag är beredd att slösa bort min värdefulla fritid och mina värdefulla relationer för att få det.

Jag och Frugan har kommit på att vi har mognat något såppas kopiöst mycket på bara ett år. För ett år sedan hade frugan ett heartbreake och en oviss framtid.
Jag levde i en lögn och gjorde ALLT för att känna mej lycklig. Försökte nå lyckan som bara sprang ifrån mej lite då och då. Och vi festade såklart iprincip varje helg. Allting förut va bara en jakt på lycka.
Och man kan väl nästan säga att lycka är kärlek för oss. Kärlek och total trygghet.
Så vi är ju definitivt lyckliga människor nu. Förutom att allt bara går emot frugan helatiden och jimpan åker till Japan, men det va ju iaf inte för att göra henne olycklig, det är ju bara för att han hade en dröm, och den drömmen kände väl han för att uppfylla.

Hur får man föressten ut bilder ur en dator?

/ BArBiE

Inga kommentarer: