tisdag 11 november 2008

Analys på högsta nivå!

Jag och frugan har suttit i min soffa i flera timmar och bara pratat om allt vi har varit med om i våra liv tillsammans. Allt dåligt vi har klarat av, alla heartbreake vi har överlevt, alla lyckliga dagar och minnen som vi vill uppleva igen.
Jag har gått igenom min panikångesttid i detalj, jag hade nästan glömt hur dåligt jag faktiskt har mått en gång i mitt liv. För att jag mår bra nu, från det. Frisk.
Sen har jag gått igenom i detalj allt som hände och sånt när Isac va otrogen typ halva vårat förhållande. Hur hemskt allt va i min värld och att jag aldrig någonsin trodde att jag skulle kunna överleva. Fast jag gjorde det. Även om jag inte kunde fatta att det faktiskt blev nya dagar.
Man gör inte så.

Man gör helt enkelt bara inte så.

Vi har gått igenom i detalj när jag ringde till mamma, min chef, nina, malin, helene och tusen andra och berättade och grät. När jag kastade telefonen i elementet och när jag grät en hel natt. Helt enkelt allt som gjorde ont. När världen va mörk och jag helt enkelt inte kunde se att mitt liv faktiskt skulle fortsätta.
Vi har pratat allt om johannas liv. Om smärtan i alla hennes heartbreake och Sorgen i hennes liv och sånt. Om alla våra kompisar runt omkring och hur dom har reagerat på alla våra sorger och smärtor.
Vi är känsliga människor. Vi gråter inte när vi egentligen behöver. Vi låser in känslor.
Allt stannar där ett tag för att komma ut lite senare. Vi samlar på smärtor och låter som bo inuti oss ett tag. Det är nog inte bra, men det går att hantera nu.
Tänk, vad vi har förändrats endå. Jag är helt annan nu än vad jag va då. Jag vet vad jag vill och hur jag vill ha det och man kan inte trycka ner mej mera.
Och Johanna har sagt Hej till livet. Välkomnat det. Kanske har vi våra största utmaningar kvar båda två, men vi kommer klara det. Det är så säkert.

Och jag vet att jag måste skriva ner allting om mitt senaste heartbreake. För jag mår ju alltid bättre av att skriva ner mina känslor. Inte för att jag är ledsen över det fortfarande, för det har faktiskt HELT gått över, jag vill bara ha det nerskrivet. Så att alla kan få läsa ibland. Förstå vilka hemska människor det finns. Som i mina brytböcker. Där allting om då står.

Och idag har jag och Freddan hälsat på hemma hos Freddans familj. Och det va SÅ mysigt=)

/ Barbie

Inga kommentarer: