måndag 24 november 2008

Heartbreake karriär!

Jag har analyserat med Frugan=)
Alltid lika skönt såklart men jag hade lixom inte så mycket att säga om mej själv idag, för jag mår helt enkelt bra. Jag har inte ont någonstans, jag är inte ledsen, inte arg. Jag är bara glad. Och kär.
Det är så sköönt att vara sådära lugn som jag är nu. Lugn och varm och bara känner att jag är glad.
Och Frugan säger att jag måste skriva en bok om hur man tar sig ur heartbreake.
För jag har ju gjort det. Jag har tagit mej ur ett heartbreake, med endast ett osynligt ärr på mitt hjärta. Fast dom allra flesta har ju egentligen tagit sej igenom ett heartbreake och överlevt. Fast Frugan tycker nog att jag är bra på att få ut just dom känslorna i ord, och förklara dom som bilder och situationer och få ut som så bra.
För det finns mycket bilder i mitt huvud. Många bilder om hur färgglada torn rasar samman, svarta byggs upp, kan inte ramla, måste slås ner, sand som rinner ur händer, vatten som inte går att samla på, och sånt. Allt om heartbreake.
Den 3:e juli i somras står det på min bilddagbok att jag aldrig mer ska tro att någon älskar mej.
Just den dagen trodde jag verkligen verkligen inte att jag skulle göra det heller.
Det kan hända att jag börjar mjukna upp en smula.

Iaf så ska boken vara rosa, skimrande, se lycklig ut och heta Barbieboken som tar dej igenom ditt heartbreake.

Såhär ska det stå på baksidan:
Kanske står du just nu och håller denna boken i din hand.. Tårar droppar nerför dina redan blöta kinder och du är rädd att boken ska drunkna innan du ens hunnit öppna den. Näsdukarna är slut, Toapappret är slut. Tårana har inget slut. Du bara gråter och känner en stor, svar toch orubblig smärta i ditt hjärta.
Troligen ser du spår av den du älskade överallt. Du vill helst kasta dej över den dära tröjjan som luktar som honom, krama den och aldrig ge upp hoppet. Tryggheten som stack. Samtidigt som du vill klippa sönder den och spotta den i ansiktet, om den hade något.
Hämta saxen, för tusan!
Från och med nu, när du har öppnat första sidan och börjat läsa i denna heartbreake bok ska du få lära dej allt om hur du glömmer, raderar och funderar bäst. Hur du slutar gråta, börjar skratta och startar ett nytt liv.
Så, torka tårarna gullet, det finns såå många män som väntar på dej där ute!

Haha, jag skulle kuna börja nu och få 500 sidor på en natt...
Det finns sååå mycket att berätta, så mycket som så många behöver höra! Jag kanske borde satsa på en karriär! Sponstring, någon??

/ Barbie

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag sponsrar lätt!!!! njaa vi bråkar la inte så mkt, men han är mest otrevlig och dryg, och allt man gör är fan fel enligt honom! HAN ÄR KOKT I SKIT!!! <3