onsdag 12 november 2008

Laddar

Jag och Frugan sitter i min soffa och sover och bara är. Laddar.
Laddar inför allt vi ska klara. Det är i domhära tillfällena som vi
hittar tillbaka till våran energi. Samlar på den. Återupplivar den. Vi lyssnar på musik.

Vi bor i låtarna.
Känner trygghet till orden.
Känner ro mellan raderna.
Sjunger med i refrängerna.
Älskar melodierna.

Tv:en står och pratar med sig själv, men skulle vi stänga av den skulle det inte vara samma sak. Datorn är musiken. Viktig. Vi gör allt vi hade gjort om vi va själva. Inget speciellt.
Skrattar ibland. Gråter ibland. Sover lite.

Det bor en tung känsla i mej och jag vet så väl att den kommer skrämma mej hela natten. Spela upp sig själv som en dålig film i min hjärna. Inte låta mej vara sådära skönt trött så att man bara somnar.
Jag vill ha den dära energin som jag har ibland. När jag orkar allting i världen. Samtidigt som jag orkar le och vara glad, och verkligen vill det.

/ Barbie

Inga kommentarer: