söndag 18 januari 2009

Drömmar

Alltså, jag drömmer så jävla mycket jämt. Nu har jag drömt tre gånger att jag rider på en häst, det har varit tre olika i varje dröm.
Först va det en brun häst som hette Emma. Den ville bara galoppera snabbt helatiden och jag försökte stoppa den men den fattade verkligen inte. Jag drog och slet i tyglarna och kände mej oproffsig, men det gick inte att göra något annat.
Sen i en annan dröm va det en schäck, alltså tvåfärgad, jag vet inte hur det stavas, brun och vit va den iaf, stor som ett hus och den ville bara busa och hoppa runt och springa iväg, men jag försökte stoppa den, fast den ville inte heller.
Sist red jag min egen ponny, Grynet, och hon va så himla pigg! Och jag försökte verkligen stoppa henne, men hon ville bara galoppera! Helt galen va hon.
Varje gång har jag känt mej självsäker, och inte nått rädd alls. och dom flesta gångerna har jag inte haft någon sadel. Jag lyckades alltid få hästarna att göra som jag ville efter ett tag.
Helt cp.

Och så drömmer jag att jag är vid havet ofta med, och att det är farliga vågor, och jag bär alltid, eller tar hand om bebisar och sånt. En gång höll Carl på att ramla ner i vågorna, men min mamma hänn rädda honom. Och en gång bärde jag på en pytteliten bäbis, och ramlade ner lite i vågorna, men jag kom upp igen och det va huur läskigt som helst!

Jag undrar verkligen varför jag drömmer så himla mycket mysko saker!

/ Barbie

Inga kommentarer: