måndag 26 januari 2009

Ikeea!

Jag besökte Ikea igår med mamma, sötsötCarl och Marie-Louise, våran granne. Ikea är himmelriket, den mest fantastiska platsen som finns tror jag. Alla underbara grejjer som bara stråålar lycka. Vackra saker överallt. Lösningar på problem. Galna färger. MER färger.
Jag åkte dit med inställningen:Jag ska inte köpa saker som jag inte VERKLIGEN behöver.
Jag kom hem med iställningen: Det är faktikst inte så ofta man har tid att besöka Ikea..
Ja, så ni kanske förstår hur det slutade. Ikea i mitt hem ungefär.
Det är verkligen inte många saker som Inte kommer från Ikea i mitt hem. Alla saker kanske inte håller i evighet iförsig, MEN, det är inte så farligt dyrt att köpa nya, och det gör man ju gärna efter som att man älskar sina saker så mycket.
Det kanske är det som är deras hemlighet?

I alla fall så älskar jag att rensa i min garderob, för jag hittar alltid pengar! Idag när jag tog ur mina gråa Jeans som jag inte har använt på typ..några månader så ramlade det ur en 50-lapp=)
Inte såå himla mycket kanske med ändå.
Ibland fattar jag inte hur jag ens får in mera saker på mina 35 kvm som jag har att röra mej med. Fast det gäller att slänga sånt som man inte fattar varför man har längre. Sånt är skönt. Jag älskar att slänga! Fast det är Jääävligt trångt i mina skåp i köket.
Alltså, det är ju inte så att jag lagar mat alltför ofta, men man måste ju ha tillgångar..

Jag är sakgalen. Jag inser ju det, men om saker gör mej lycklig och glad, i alla fall för den stunden som jag plockar upp dom och ser hur vackert det blir, så måste jag ju få fortsätta..
Fast jag vet ju att nästa gång jag flyttar, så kommer jag fundera över varför jag inte väntade med att köpa allt så att det hade blivit mindre att flytta på.

Det är Sköönt att skämma bort sig själv.

Och Ikea har shååååå hiiimmlaaa söööötaaaa bäääbiiissaaakeeer!! Alltså, man måååste blunda för att kunna ta sig förbi den avdelningen på ett säkert sätt...
På den avdelningen går det runt en massa föräldrar som bär på sina nyfödda ömtåliga bebisar. Provar sängar och söta saker.

Bebissamtalet avslutat...

Jag håller på att städa och grejja nu iaf. Det känns som att man precis har flyttat in varjegång man fixar med nya grejjer=)

/ Barbie

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh guuudars frugan, jag förstår verkligen att du måste blunda när du går igenom bäbisavdelningen.... Herregud, man vill ju bara skutta hem och tillverka en direkt.. Och du, jag älskar med saker, och saker gör faktiskt oss glada =) kisses <3<3<3