torsdag 6 augusti 2009

stockholm

Jag och frugan sitter här på vårat smått omoderna hotellrum och analyserar och lyssnar på känslosam musik, och skrattar.
Jag hade en riktigt bra ide! Alltså frugan önskar ju verkligen att hennes man kunde spela gitarr och sjunga; utan dina andetag låten. Så då tänkte jag att jag skulle lära mej att spela gitarr till hennes födelsedag och ta med Malin och lixom göra en privat konsert på frugans födelsedag. Barbie och husbandet ska vi heta. Jag ska sjunga, spela gitarr, stampa i takt med foten och verkligen förmedla all min känsla. Malin ska stå och ooooa, knäppa med fingrarna och gunga i takt till min ljuvliga sång. Jag funderar starkt på att hyra en proffessionell trummis med.
Riktigt bra present om ni frågar mej. Underhållande i vilket fall!

Idag har vi korsat Stockholm 2 ggr. Vi hittade till hotellet utan allt för mycket strul, det största problemet va väl egentligen att hitta ut ur centralstationen. Alltså den är fan större än Borås. Men ut kom vi och sedan letade vi efter skoaffärer överallt men vi fann typ inga. Frugan har världens största skoskav så hon behövde flippflopp och compeed.
Vi hann komma fram till hotellet innan vi hittade en bra skoaffär, det är ju ett vackert hotell och vi har havsutsikt, men själva rummet är ju inte toppmodernt precis. Fast bättre än "stugan" i idre. Efter den så klarar vi väl av dom flesta boenden.
Eller vad säger du Malin??

Vi har inte sett blondinbella än, men vi siktar ju på att ta oss till stureplan och sånna ställen i morgon. Vi tänkte ta en sightseeingbåt med över kanalen här, eller om det är en fors, inte vet jag. Vi har knappt sett skymten av natur iaf. Vi fattar ju inte hur man kan bo här. Det finns fan bara hus, hus, hus, köpcenter och vägar.
Tack gud för att jag är född i naturen!
Och ge mej ett liv nära havet, tack! Jag kände mej som någonslags friluftsmänniska när jag kände lukten av havet och kände lycka och lugn i hela mej. Någon som hade hamnat fel där bland gatorna och husen. Det luktade sååå gott och det va såå vackert.

Det är så rogivande att sitta här på hotellet och höra på känslosam musik, analysera och se lite på tv. Löser kosord gör jag medm som någonslags tant. Herregud, det går utför. Men bröstena växer ju förtfarande iaf=) Jaja, jag ska väl sova snart med, men jag har nog lite för roligt för det än=)
Jag saknar Fredrik med. Varför kan man inte få sova hemma på nätterna, även om man är på resa lixom?

Godnatt.

/ Barbie

Inga kommentarer: