lördag 25 oktober 2008

Avfärd..

Det är ta mej tusan värsta stormen ute. Ibland tror jag att huset ska falla omkull. Men det gör det inte, för det har varit med om så mycket värre stormar, och jag med.
Jag sitter här och laddar inför min Båtresa, längtar tills jag får bestiga det dära nedrans skeppet!
Jag har en väldigt rolig konversation med Frugan om min färd=) Frugan är ju livrädd för det hära med båtar, och hon är ju såå oroliger..
Jag har jobbat hela dagen även denna dag, men nu är det äntligen 3 dagars ledigt för mej=)
Ibland förtjänar man faktiskt det. Fast mormor säger att jag faktist ska vara glad att jag har ett jobb=) Och det är klart att jag är det. För ibland känns det som att det är mitt andra hem. Och jag hade ju inte jobbat där om jag faktiskt inte någonstans tyckte om det väldigt mycket.
Fast jag har varit ganska irriterad idag, jag vaknade bara i morses och va arg. Jag vet verkligen inte varför, men jag bara va det. Och sen har jag bara varit lite grinig hela dagen. Det är inte roligt när det är sådära. Fast nu har jag blivit glad igen=)

Inatt drömde jag att jag va i en lägenhet, Med portkod så att ingen annan kunde komma in och att jag hade alla dörrar och fönster låsta, men helt plötligt, när jag låg och sov så kom det en kort, ful, äcklig gubbe som va våldtagsman som skulle våldta mej. Och jag blev ju skiträdd och grät och hade mej, och det va många andra där med, men det va självklart ingen som hjälpte mej. Som vanligt i mina drömmar. Alla bara tycker att jag är värdelös och lipig i mina drömmar, och jag försöker alltid förklara hur hemskt det är, men det är verkligen aldrig någon som lyssnar eller bryr sig. Undra varför...

Jag kommer sakna Fredrik Och Frugan på min färd. Fast sen tänker jag ju såhära att det är bara tills på Tisdag lixom. Men ändå. Jag saknar redan mitt hem med! Jag har kommit på att jag är så jävla hemmakär som man kan bli! Jag trivs så fantastiskt bra med alla mina trygga saker som bara är mina och sånt. Och jag hatar ju att behöva slita mina saker från deras rätta platser, men dom måste ju ändå följa med mej. Gud, vad töntig jag låter!!
Men jag ÄLSKAR mitt hem, väldigt, väldigt mycket faktist=)

Men, aj bee raight bäck in Tisdag=) Ha´t så bra sålänge bönder!

/ Barbie

Inga kommentarer: