torsdag 9 oktober 2008

Energi i min kropp!

Det är något med denna dagen. Som att den bara vill att jag ska må bra! Det känns som att jag skulle kunna springa över halva Sverige lätt, utan att mista all energi som finns i mej nu! Det är nog för att jag fick sova till jag vaknade helt själv=) Underbara sömn!
Jag har shoppat hela dagen idag, med mamma, sötoCarl och nickebrorsan!
Det har varit så fantastiskt! Och föressten så kom jag på att jag Shoppade lite med Malin med=)
Jag hittade tröjjor, sjalar, mössor, skor! Säg något jag inte har sett idag som varit fantastiskt!
Nickebrorsan hjälpte mej att hålla alla mina saker när jag shoppade tröjjor och dylikt! Han har helt plötsligt gått och blivit snäll=) Det gillar jag! Och mamma köpte en jacka, och jag köpte en mascara till henne=) Så kanske jag får mer presenter om jag är snäll=)
Och Carl är så älskvärd! Även när han drar mej i håret och skrattar så han knappt kan andas när jag skriker för att det gör så ont! Eller när jag offrar mej för att han ska få skratta sitt finaste och galopperar genom affärer, och när jag kör räser med vagnen så han skrattar så han knappt vet vart han ska ta vägen.
Lite galen är det tillåtet att va när man har bäbis med sig. Det som är så bra är att alla kan acceptera ett galet beteende så fort man har bebis med sig lixom=)
Varför inte utnyttja tillfället?

Jag vet knappt vart jag ska ta vägen! Jag vill springa! Görfort! Eller något. Ofta man känner så?
Jag vill skratta, och sånt! Jag vill vara med Frugan! Jag behöver det nu! Men vi ska ha vårat viktiga analyssamtal sen! Då kanske jag får ur mej lite energi, som riskerar att bubbla över!

Att lyssna på Mamma Mia soudtracken är bättre än att tillåta sig själv att äta upp en hel godispåse, bättre än att bada i en bubbelpool, bättre än sovmorgon!
Man vill bara dansa! Låtsas att hårblåsen är en mikrofon, ta på sig galna kläder, och dansa över hela vardagsrummet!
För att tillsist kracha i soffan och andas ut för en stund.

För att sedan lyssna på hela skivan en gång till.

Någon som kan hjälpa mej med denna energikick?

/ Baribe

Inga kommentarer: