torsdag 8 oktober 2009

Jennie<3Bilen

Jag har kört igen och denna gången sa min körlärare att han va riktigt imponerad! Jag va faktiskt väldigt duktig! Jag har kommit på en ny metod och det är att jag pratar med mej själv nästan helatiden.
När jag till exempel ska svänga vänster i en korsning med väjningsplikt, som är något av det svåraste, då säger jag först: spegel, spegel, titta över axel, blinka, anpassa farten, växla, titta på vägen, kommer det ingen så svänger jag osv, samtidigt dom jag då gör allt detta, tillslut frågade jag Olle, min körlärare om jag fick prata medans jag gjorde allt och då skrattade han och sa att det va jättebra att jag gjorde det för då kunde ju han följa mej mycket enklare och se att jag faktiskt kan och inte missar något steg. Så jag fortsätter med det.

När jag hade kört klart gick jag och min nyfunna vän Anna till den enda affären som finns i Säffle; Lindex och shoppade lite. Jag hittade faktiskt endel. Allt kanske jag inte behövde men det gjorde nytta i min själ i alla fall.
När det gäller stil så har jag ju kommit fram till att jag är klassisk. Idag har jag även kommit fram till att jag vill införskaffa mej massor av armband, för det passar mej. Sjalar ska jag införskaffa med.

Nä, nu ska jag snart ringa frugan=)

Inga kommentarer: