söndag 8 februari 2009

dumma känslan

Jag har blivit galen i mariocart, eller hur det stavas igen. Fast det är mer accepterat med tvspel an dataspel för tvspel så kan man vara med många och samtidigt ha roligt allihopa. Dataspel är inte så socialt...
Jag måste sluta bli så brutalt ledsen och få ont i hjärtat när jag ska vara själv ett tag. Hur moget är det lixom? Det stör mej att jag har förlorat förmågan att älska att bara vara för mej själv, och ändå inte ha tråkigt. Det är viktigt att kunna vara själv, och se fram emot att få vara lite med sig själv. Det är verkligen hur viktigt som helst, för en dag så kanske man blir helt själv.
Och det skulle bli en alldeles för stor omställning då.
Det är bara det att hela jag harnågon sorts brist på närhet, fastän att jag inte borde. Eller, alltså, det har jag ju verkligen inte egentligen, men det är som att min kropp bara vill fylla på närhetsförrådet till hur mycket som helst för att den är lite rädd och sånt.
Det är väldigt svårt att förklara.

Skitsamma.

Jag trivs ganska bra här nu iaf. Det går bra, jag är ingen tönt. Jag har ett eget liv, som jag håller på att bygga upp och jag klarar mej alltid, vad som än händer.
Om man tänker så så slipper man den dära onda dumma känslan som bara kommer fram ibland, även fast den är jävligt ovälkommen.

Om man bortser från det så är jag väldigt glad och kär och lycklig och sånt=)

/ Barbie

1 kommentar:

Yarp sa...

Vet hur det är när det gäller att vara ensam, den där paniken kryper runt i kroppen och är redo när som helst att komma ut.
Men var glad över det ändå! Tänk på att du träffar människor jämt, på jobbet, vänner, Freddan m.m. Och du har aldrig tid för dig själv! Gör något riktigt kul :) Boka en tid för massage eller något, och du kommer vara glad du är själv lite :D.

Ingen som trakasserar mig, men så jävla förbannat irriterande när folk är såna! Sköt ert eget utseende istället för att tracka ner någon annans, suck.

Kramar!!