tisdag 10 februari 2009

Våran lägenhet.

Lägenheten är VÅRAN. Kontraktet är påskrivet och vi flyttar första Mars. Precis hur bra som helst är det.
Men jag har varit sur och arg hela dagen ändå. Verkligen hatat allting. Jag har ganska lätt för att bli arg nuför tiden och jag fattar inte varför, för jag kunde ju inte ens bli arg innan!?
Men när det inte blir som jag har tänkt mig så går det inte att inte bli ledsen och arg. Jag ska försöka sluta. Det är ju inte direkt något jag bestämmer över. Jag kan ju inte hjälpa att det blir så. Men jag ska försöka göra något åt det.
Jag har lagt ut mina möbler på blocket nu med och hoppas på att få napp. Och jag kollade på lite andra möbelsidor än Ikea innan men man kan ju inte ens gå in på deras internetsida utan att känna sig ruinerad! För dom flesta sakerna är bara fula/vanliga/tråkiga och kostar mer än vad jag tjänar på ett år känns det som, medans Ikeas möbler är hur fina som helst och inte kostar allt för mycket! Dom kanske inte håller lika länge, men hanterar man dom försiktigt och inte flyttar (så mycket som jag) så är dom minst lika bra! Helt galet! Varför handlar inte alla på Ikea? Det gör ju inget om alla har likadana möbler lixom, för dom är ju så himla fina!

Carl har börjat säga en massa oförståeliga ord nu! Och innan när han va hemma hos mej slog han huvvet i bordskanten och fick väärsta bulan med ett blåmärke på. Trors det så grät han bara en kort stund. Stackarn, det är inte lätt att vara liten och så söt så att man inte kan sluta se på honom.

Jag vill flytta IDAG!

Och idag har jag suttit här alldeles för mycket för jag har fan ont i rumpan av allt sittande. Dax att STÄLLA sig i dushen. Och bli ren. Jobb i morron. Skönt.

/ Barbie

Inga kommentarer: