måndag 8 september 2008

Vilken helg..

Jag och frugan har knappt suttit ner en sekund i helgen! Först va det ju partyt i lördags kväll. Och det va ett lyckat evenemang=) Vi Shakade loss som vanligt, folk aktar sej ta mej tusan när vi dansar, för vi dansar inte sådära lugnt, som många gör. Många står ju och gungar och sånt, men vi Shackarloss! Det är så fantastiskt skönt! Men det är bara roligt att dansa när det är låtar som man kan, låtar som är snabba och galna, som vi=)
Sen åt vi på mitt jobb, och där träffade vi bertman och blåbrun! Det va ett par mystiska män det!
Men sen gick vi hem genom natten i våra älskade, högklackade skor och somnade förjävlaskönt!
Frugan berättade att jag hade använt hennes mage som huvudkudde under natten. Alltså, är det så att jag knör när jag sover? Tydligen!!
Jaja, sen, på söndagen så vakande vi upp, en aning sent. Klockan va nog närmare 1, men det är förjävla skönt att få vakna i sin egen takt=) Jag blir så lycklig då! Jag hade dock fått några sms under natten som hade väkt mej ett par gånger, men det är ju sånt som händer=)
Sen, igår så funderade vi på vad vi skulle hitta på, vi tänkte gå på bio, men sen får ju jag den briljanta iden att vi ska på Dejt! Så jag ordnar ju varsin dejt till oss, och så for vi iväg till gbg, efter att vi hade gjort i ordning oss i 2.5 timme och ändå nästan inte hinner med tåget=) På tåget sitter ju Linnéa med, men jag såg henne inte ens, det va Johanna som fick hälsa på henne lixom, för jag fattade ju inte att det va hon! Så det va roligt att prata med henne med! Vi pratade om allt mellan bögar och kalas!!
Vi blev bjudna på hennes 17-års kalas med, och det ska vi kanske klara av att gå på=)
Sen så träffade vi våra Dejtar=) och vi fikade hela kvällen på ett jätte mysigt café och pratade om en massa saker! En massa roliga saker! Fast jag och frugan är ju såå förvirrade i denna stora stad! Vi hittar knappt oss själva lixom=) Fast i Nordstan hittar vi ju ändå hyfsat för där har vi ju shoppat ett par gånger=)
Jaja, end of that story, sen åkte vi hem till Borås igen, lyckliga och glada.
Och idag vaknade jag av att Carl ropade i trappuppgången så att det ekade hela vägen! Han tycker att det är så roligt när det ekar! Så idag har jag och Frugan shoppat med Carl hela dagen=) Jackor och tröjjor och Sjalar och trosor och BH:ar och Våra efterlängtadeälskade mysfiltar och sånt=) Vi älskar att shoppa och har idag insett att vi mår fantastikst bra av att köra barnvagn och bära bäbis!! Och Frugan sjöng så vackra vaggvisor för Carl inne på HM så att han somande sött i vagnen=) Och nu sitter jag här, ensam i min älskade lägenhet igen.
Jag älskar den verkligen. I andras ögon kanske den inte är så speciell. Köket ä rså litet att man typ kan gå in och får backa ut igen, och toaletten är trång som tusan, man sitter nästan i handfatet och gör sina behov=) Men jag älskar den. Jag har fått måla den i alla mina färger, jag har alla mina älskade saker här. Saker som betyder mycket för mej. Därför älskar jag att bo här.

Åh idag när jag skulle följa med Frugan till Station idag, så gick vi där, i godanro, och plötsligt, alltså, jag menar PLÖTSLIGT så börjar det ösösösösösregna. Och jag, som aldrig klär mej efter väder hade såklart bara på mej strumpbyxor och en liten stickad, tunn tröja. Men det såg verkligen inte ut som att det skulle börja regna! Men frugan klär ju sej alltid så bra, och har alltid med sig extra kläder och skor och dylikt. Fast hon blev genomblöt hon med!
Jäklar, då sa vi många fula ord! Och jag kunde vrida ur kläderna när jag kom hem. Och jag hade smink i hela ansiktet. Dumma ösösregn!

Men nu ska jag städa upp lite här! Som det ser ut i mitt älskade hem!

Inga kommentarer: